Go Back   Sonos Forums > Nederlands Sonos Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old May 29th, 2013, 10:55 AM
eddiebakker eddiebakker is offline
Member

Default Diverse vraagjes oa: TV zonder optische aansluiting toch aansluiten op de soundbar

Goedenavond,

Mijn naam is Ed en ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben mezelf al een tijdje aan het inlezen in het sonos gebeuren en zit er sterk aan te denken om eea aan te schaffen. Nu loop ik tegen een paar dingetjes aan die voor mij niet helemaal duidelijk zijn, misschien kunnen jullie mij helpen.

- Ik ben in het bezit van een oudere Philips tv: 32PF9830/10 (http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...tn=32PF9830/10)
Nu zit hier geen optische aansluiting op. Is er een andere mogelijkheid om de tv toch aan te sluiten op de soundbar?

- Als dit niet het geval is kan ik dan de TV dmv tulp naar line in aansluiten op de play 5?

- Als ik 2 play 5 zou kopen krijg ik dan de tv wel in stereo?

- Mijn eigenlijke plan was om de bar te kopen icm met de Play 5 maar als ik het goed lees werkt dit niet? En zou ik de Play 3 moeten kopen?

Alvast bedankt voor het meedenken?
Reply With Quote
Old May 29th, 2013, 10:04 PM
beynym beynym is offline
Member

Welkom op het forum!

Quote:
Originally Posted by eddiebakker View Post
Mijn eigenlijke plan was om de bar te kopen icm met de Play 5 maar als ik het goed lees werkt dit niet? En zou ik de Play 3 moeten kopen?
Volledige Dolby 5.1 surround sound krijg je alleen als je de Playbar installeert samen met 2 Play:3's. Een Sub erbij is natuurlijk nóg mooier, maar dat kost wel meer. Je andere vragen kunnen beter beantwoord worden door een forumlid die meer van die TV-onderwerpen weet dan ik.

To view links or images in signatures your post count must be 4 or greater. You currently have 0 posts.
2 x Bridge ● Connect + Quad 33-303 + 2 x B&W DM7 ● 2 x Play:1 ● Play:3 ● 2 x Play:5 ● 2TB Western Digital MyBookWorld NAS ● Controllers: iPad, iPad Mini, iPod Touch, MacBook Air, Samsung Galaxy S2, 2 Win7 64 PC's
Reply With Quote
Old May 30th, 2013, 10:37 AM
Avee's Avatar
Avee Avee is offline
Moderator

Als je TV geen optische uitgang heeft, dan misschien een apparaat wat op de TV is aangesloten? Bijv. je bluray speler, een HD-ontvanger van je kabelaanbieder etc?

Je hebt omschakelkastjes waarmee je het signaal tussen meerdere bronnen kan omschakelen.

Ik heb zelf ook geen optische aansluiting, maar alles wat ik kijk komt van een media-pc die wel een optische uitgang heeft. Dus heb ik die gewoon op de playbar aangesloten.

Je plan met de Play:5 is niet zo geschikt voor TV, omdat Sonos een vertraging op zijn line-in heeft. En surround gaat echt alleen met de Playbar.
Old May 30th, 2013, 11:43 AM
Member

Bedankt voor de antwoorden.

Wel jammer dat de playbar niet gaat werken met de P5. Ik dacht voor muziek power uit de P5 en voor surround icm de PB.
Hebben de P3 wel genoeg vermogen om muziek goed te laten klinken?

Ik had ergens gelezen dat het niet verstandig was om andere bronnen dan een tv aan te sluiten op de optische ingang? Maar dit is dus onzin?
Ik kan mijn dreambox dus aansluiten op de PB? Dat zou mooi zijn. Dan is dat probleem opgelost.
Reply With Quote
Old May 30th, 2013, 11:49 AM
beynym beynym is offline
Member

Quote:
Hebben de P3 wel genoeg vermogen om muziek goed te laten klinken?
Ja.

Quote:
Ik had ergens gelezen dat het niet verstandig was om andere bronnen dan een tv aan te sluiten op de optische ingang? Maar dit is dus onzin?
Ik kan mijn dreambox dus aansluiten op de PB? Dat zou mooi zijn. Dan is dat probleem opgelost.
Op de Playbar kun je méér dan een TV aansluiten; b.v. een DVD-speler etc.

To view links or images in signatures your post count must be 4 or greater. You currently have 0 posts.
2 x Bridge ● Connect + Quad 33-303 + 2 x B&W DM7 ● 2 x Play:1 ● Play:3 ● 2 x Play:5 ● 2TB Western Digital MyBookWorld NAS ● Controllers: iPad, iPad Mini, iPod Touch, MacBook Air, Samsung Galaxy S2, 2 Win7 64 PC's
Reply With Quote
Old May 30th, 2013, 12:09 PM
Member

Helemaal duidelijk.
Dank
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules