Go Back   Sonos Forums > Nederlands Sonos Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old Feb 16th, 2013, 10:40 AM
johnwitte johnwitte is offline
Member

Default Muziek map van computer naar sonos

Hallo,
Ik ben in bezit van een bridge, play 3 en play 5. Ik wil een muziekmap van de computer (vaste verbinding naar de router)naar de sonos halen maar ik krijg dan de melding dat er een externe firewal tussen de verbinding zit en dat ik poort tcp 445 moet toestaan. De windows firewal (dus intern toch?) staat uit maar moet ik dan in mijn router zijn? En zo ja hoe doe ik dat?
Ik heb een netgear n 300 wnr 2000v2
Of moet ik het in iest anders zoeken??
Reply With Quote
Old Feb 16th, 2013, 10:02 PM
beynym beynym is offline
Member

Welkom op het forum.

Als je Sonos op de gebruikelijke wijze volgens de handleiding installeert, lost Sonos zelf alle eventuele firewall-problemen op. Dat dit niet gebeurd is, wijst op iets afwijkends in jouw situatie. Kun je aangeven hoe je configuratie (computers, randapparatuur, netwerk, modem/router, etc.) eruit ziet? Hoe heb je de installatie verricht? Heeft het Sonos-systeem ooit wel goed gefunctioneerd? En zo ja, wat is er sindsdien veranderd?

To view links or images in signatures your post count must be 4 or greater. You currently have 0 posts.
2 x Bridge ● Connect + Quad 33-303 + 2 x B&W DM7 ● 2 x Play:1 ● Play:3 ● 2 x Play:5 ● 2TB Western Digital MyBookWorld NAS ● Controllers: iPad, iPad Mini, iPod Touch, MacBook Air, Samsung Galaxy S2, Win7 64 PC, Win8 64 PC
Reply With Quote
Old Feb 16th, 2013, 11:45 PM
Member

Bedankt voor de reactie,
Nou aan de sonos instalatie mankeerd niets en werkt perfect het gaat er alleen om het feit dat ik geen muziekmap die op mijn computer staat (of het nou i tunes is of een andere muziekmap) naar de sonos kan brengen. Ik heb het volgens de beschrijvingen gedaan van sonos ``muziekmappen toevoegen`` maar dan geeft hij dus de melding dat er waarschijnlijk een externe router de actie verhinderd. (Windaws firewal staat uit)
De situatie is dat de computer met een vaste verbinding aan de router vast zit.
Dus ik dacht misschien ligt het aan de instelling van de router of aan mijn virus scanner (norman) of is het gewoon iets heel anders. Maar zoiets moet toch kunnen met de Sonos of wil ik weer iets wat niet kan ha ha
Reply With Quote
Old Feb 16th, 2013, 11:51 PM
beynym beynym is offline
Member

Quote:
Originally Posted by johnwitte View Post
Nou aan de sonos instalatie mankeerd niets en werkt perfect
Waar staat de muziek die Sonos nu afspeelt? Of gebruik je alleen Internet-radio?

Quote:
Dus ik dacht misschien ligt het aan de instelling van de router of aan mijn virus scanner (norman)
Probeer eens om de Norman virusscanner te verwijderen via het configuratiescherm - dus helemaal weggooien, niet slechts desactiveren. Daarna de gewenste muziekmap toevoegen en tot slot Norman weer installeren.

To view links or images in signatures your post count must be 4 or greater. You currently have 0 posts.
2 x Bridge ● Connect + Quad 33-303 + 2 x B&W DM7 ● 2 x Play:1 ● Play:3 ● 2 x Play:5 ● 2TB Western Digital MyBookWorld NAS ● Controllers: iPad, iPad Mini, iPod Touch, MacBook Air, Samsung Galaxy S2, Win7 64 PC, Win8 64 PC
Reply With Quote
Old Feb 17th, 2013, 12:50 AM
lanckwi lanckwi is offline
Member

Hallo,

Je hebt die muziekmap toch geshared (gedeeld)?
Anders werkt het niet hé...

William
Reply With Quote
Old Feb 17th, 2013, 07:00 AM
Member

Nou dat heeft even geduurt maar het is gedeeltelijk gelukt.
Ik heb de virusscanner eraf gegooit en dan de map er op gezet en dit ging goed. Daarna de virusscanner er weer op gezet en nu kan hij steeds geen verbinding maken met de play 5 en play 3. Wat opvalt is dat wel alles via mijn telefoon app werkt . Ik heb op mijn computer al nieuwe software gezet maar helaas dat maakt niet uit.
Iemand nog een idee?
Reply With Quote
Old Feb 17th, 2013, 07:33 AM
beynym beynym is offline
Member

Quote:
Ik heb de virusscanner eraf gegooit en dan de map er op gezet en dit ging goed.
Dus als ik het goed begrijp werkte Sonos goed, maar toen je de antivirus-software herinstalleerde, hield Sonos ermee op?

Quote:
Ik heb op mijn computer al nieuwe software gezet maar helaas dat maakt niet uit.
Welke nieuwe software?

Reply With Quote
Old Feb 17th, 2013, 08:20 AM
Member

Quote:
Originally Posted by beynym View Post
Dus als ik het goed begrijp werkte Sonos goed, maar toen je de antivirus-software herinstalleerde, hield Sonos ermee op?

Ja ik heb even gekeken of de mappen er goed in stonden en een paar nummers geluisterd. Hij werkte toen goed maar zodra de virusscanner er weer op stond moest ik het systeem weer instaleren. Dan vraagt hij (in de wizzard) als tweede of je op die knoppen wilt drukken voor verbinding en dan gaan de knipperende lampjes op den duur uit maar in de instalatie wizzard zelf krijgt hij geen verbinding. Maar eingelijk heeft hij dat wel want mijn telefoon heeft er geen last van.

Welke nieuwe software?
Ik heb 4.0 er als eerste opgezet toen dit niet werkte eraf gehaalt. Daarna 3.8.3 erop en nog steeds geen verbinding.
Is het misschien een optie om de virusscanner erop nieuw af te gooien, daarna 4.0 opnieuw instaleren en dan de scanner er weer op of heeft dat geen zin?
Reply With Quote
Old Feb 17th, 2013, 08:23 AM
beynym beynym is offline
Member

Quote:
Ik heb 4.0 er als eerste opgezet toen dit niet werkte eraf gehaalt. Daarna 3.8.3 erop en nog steeds geen verbinding.
Is het misschien een optie om de virusscanner erop nieuw af te gooien, daarna 4.0 opnieuw instaleren en dan de scanner er weer op of heeft dat geen zin?
Het is niet mogelijk om 4.0 te verwijderen en 3.8.3 opnieuw te installeren, dat staat de Sonos-software niet toe. Ik ben erg benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

In beginsel is wat je zegt de goede werkwijze: alle antivirus-software verwijderen, daarna de laatste versie van de Sonos-software installeren en tot slot de antivirus-software opnieuw installeren.

Reply With Quote
Old Feb 17th, 2013, 08:28 AM
Member

Question

Quote:
Originally Posted by beynym View Post
Het is niet mogelijk om 4.0 te verwijderen en 3.8.3 opnieuw te installeren, dat staat de Sonos-software niet toe. Ik ben erg benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

In beginsel is wat je zegt de goede werkwijze: alle antivirus-software verwijderen, daarna de laatste versie van de Sonos-software installeren en tot slot de antivirus-software opnieuw installeren.
Ok misschien heb ik dat dan niet goed begrepen van die 3.8.3 naar 4.0. Maar goed ik ga morgen weer verder en dan scanner en sonos software eraf sonos sofware erop verbinding maken en als alles het doet de scanner er weer op.
Zo klopt hij toch???
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules