Go Back   Sonos Forums > Nederlands Sonos Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old Feb 8th, 2012, 06:08 AM
cmul cmul is offline
Member

Default Tv aansluiten op sonos

hallo,

ben nieuw op dit forum maar heb al hele tijd interesse in het sonossysteem. Daarom een vraagje: kan je een televisie aansluiten op het sonossysteem en de klank van de televisie via sonos laten lopen of is dit niet mogelijk? Welke zijn mogelijke oplossingen hiervoor?
Reply With Quote
Old Feb 8th, 2012, 06:53 AM
Rhan Rhan is offline
Member

Default geen probleem

Geen probleem: Je kan gewoon de audio-uitgang van je televisie op de line-in van een Sonos-toestel (met uitzondering van de Play3 en de Bridge) aansluiten en vervolgens in iedere zone (en iedere combinatie van zones) naar je tv luisteren.
Reply With Quote
Old Feb 9th, 2012, 12:50 PM
ianmacd's Avatar
ianmacd ianmacd is offline
Member

Quote:
Originally Posted by cmul View Post
hallo,
kan je een televisie aansluiten op het sonossysteem en de klank van de televisie via sonos laten lopen of is dit niet mogelijk? Welke zijn mogelijke oplossingen hiervoor?
Het is wel mogelijk, ja.

Het enige warrmee je moet uitkijken is dat het verwerken van het signaal door de Sonos voor een kleine vertraging zorgt, waarmee het beeld en het geluid uit de Sonos niet meer synchroon zouden lopen.

De lengte van de vertraging kun je beperken door de Sonos zodanig in te stellen dat het uitgaande signaal niet gecomprimeerd wordt, maar de vertraging helemaal doen verdwijnen zal het niet.

Het is daarom raadzaam om, als het kan, het signaal in een vroeger stadium af te tappen naar de Sonos. Als je bv. een mediabox hebt van de plaatselijke kabelboer, kun je het geluid zowel naar de televisie sturen als naar de Sonos. Dat is beter dan het geluid alleen maar naar de tv sturen en het geluid daarvandaan weer naar de Sonos doorlussen.
(+ 2 x ACR & pre-3.7 PC DCR on Linux WINE)

To view links or images in signatures your post count must be 4 or greater. You currently have 0 posts.
Reply With Quote
Old Mar 7th, 2012, 02:45 AM
melsius melsius is offline
Member

inderdaad is de vertraging het enig issue
heb zelf beamer op AMP aangesloten en geen noemenswaardige sync problemen
Reply With Quote
Old Mar 12th, 2012, 05:43 AM
flang flang is offline
Member

is dit de verklaring voor de vraag uit de aanleunende thread "storing in geluid van TV"?
Hoe kun je die compressie waar Ian over spreekt uitzetten?
thx, Flang
Reply With Quote
Old Jul 4th, 2012, 12:59 PM
edozat1 edozat1 is offline
Member

Hallo!

Ik heb mijn tv met een jack to tulp aangesloten op mijn zoneplayer 120. De instellingen van de ingang aangepast en audiocompressie op ongecompliceerd gezet. Werkt prima. Alleen als ik nu muziek afspeel, stopt het geluid via de tv vanzelf. Logisch, maar hoe kan ik vervolgens op een eenvoudige wijze weer het tv-geluid krijgen? Iemand een idee?

Bij voorbaat dank!
Reply With Quote
Old Jul 4th, 2012, 09:32 PM
beynym beynym is online now
Member

Quote:
Originally Posted by flang View Post
is dit de verklaring voor de vraag uit de aanleunende thread "storing in geluid van TV"?
Hoe kun je die compressie waar Ian over spreekt uitzetten?
thx, Flang
Kies in Sonos: Beheren -> Instellingen -> Geavanceerd -> Audiocompressie.
Reply With Quote
Old Jul 4th, 2012, 09:36 PM
Member

Quote:
Originally Posted by edozat1 View Post
Ik heb mijn tv met een jack to tulp aangesloten op mijn zoneplayer 120. De instellingen van de ingang aangepast en audiocompressie op ongecompliceerd gezet. Werkt prima. Alleen als ik nu muziek afspeel, stopt het geluid via de tv vanzelf. Logisch, maar hoe kan ik vervolgens op een eenvoudige wijze weer het tv-geluid krijgen? Iemand een idee?
De zoneplayer detecteert automatisch of er een signaal via de line-in binnenkomt. Zodra de ZP iets hoort, geeft hij het weer. Je kunt niet tegelijkertijd de TV en de ZP iets laten horen, het is f de een f de ander. Als je dus de TV wilt horen, moet je de verbinding met de ZP weer verbreken (line-in ontkoppelen).
Reply With Quote
Old Jul 4th, 2012, 11:09 PM
edozat1 edozat1 is offline
Member

Quote:
Originally Posted by beynym View Post
De zoneplayer detecteert automatisch of er een signaal via de line-in binnenkomt. Zodra de ZP iets hoort, geeft hij het weer. Je kunt niet tegelijkertijd de TV en de ZP iets laten horen, het is f de een f de ander. Als je dus de TV wilt horen, moet je de verbinding met de ZP weer verbreken (line-in ontkoppelen).
Dank voor je antwoord. Ik weet alleen niet zeker of dit is wat ik bedoel. Het gaat er niet om dat ik het geluid uit de TV en de ZP wil laten komen. Dat is sowieso geen optie, aangezien het geluid uit de zoneplayer nog steeds niet helemaal synchroon loopt, ook niet zonder audiocompressie. De situatie is als volgt. Ik kijk tv, waarbij het geluid uit de ZP komt. Als ik dan muziek afspeel (waarvan het signaal via ethernet/wifi binnenkomt), stopt het TV-geluid (uiteraard). Als ik de muziek vervolgens weer stop, zou het mooi zijn als het geluid uit de TV weer begint, of daar een eenvoudige handeling voor is. Als ik de line-in instellingen (ingang) bij sonos aanpas, begint het TV geluid weer, maar dat is nogal omslachtig.

En een andere vraag. Ik heb een kast van KPN (Motorola) en een Apple TV op de TV aangesloten. Loopt het geluid wel synchroon als ik n van die twee direct op de ZP aansluit (met behulp van een DAC aangezien het digitale uitgangen zijn)?

Dank!

Last edited by edozat1; Jul 5th, 2012 at 12:21 AM.
Reply With Quote
Old Jul 5th, 2012, 12:32 AM
Member

Quote:
De situatie is als volgt. Ik kijk tv, waarbij het geluid uit de ZP komt. Als ik dan muziek afspeel (waarvan het signaal via ethernet/wifi binnenkomt)
Komt het muzieksignaal bedraad (ethernet) binnen bij de ZP of via wifi (SonosNet)? Het is f het een f het ander.

Quote:
De situatie is als volgt. Ik kijk tv, waarbij het geluid uit de ZP komt. Als ik dan muziek afspeel (waarvan het signaal via ethernet/wifi binnenkomt), stopt het TV-geluid (uiteraard). Als ik de muziek vervolgens weer stop, zou het mooi zijn als het geluid uit de TV weer begint, of daar een eenvoudige handeling voor is. Als ik de line-in instellingen (ingang) bij sonos aanpas, begint het TV geluid weer, maar dat is nogal omslachtig.
Als de ZP een signaal van SonosNet ontvangt, krijgt dat voorrang op het line-in signaal. Dat verklaart dat de muziek begint te spelen en dat het TV-geluid dan stopt. Als na enige tijd het signaal van SonosNet stopt en als het TV-geluid in de tussentijd niet gestopt is, zou de ZP moeten 'terugvallen' op het line-in signaal. Ik begrijp dat dit niet gebeurt. Zou ik opnemen met de Sonos-helpdesk, als ik jou was.

Quote:
En een andere vraag. Ik heb een kast van KPN (Motorola) en een Apple TV op de TV aangesloten. Loopt het geluid wel synchroon als ik n van die twee direct op de ZP aansluit (met behulp van een DAC aangezien het digitale uitgangen zijn)?
Heb ik geen ervaring mee. Ik kan me herinneren op het Engelstalige forum hier het nodige over te hebben gelezen. Misschien kun je daar meer informatie vinden.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules