Go Back   Sonos Forums > Nederlands Sonos Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old Sep 8th, 2013, 12:18 PM
Eric66 Eric66 is offline
Member

Default Aanschaf Sonos

Al een paar maanden ben ik me aan het verdiepen in nieuwe geluidsapparatuur die ik wil gaan aanschaffen. Mijn grote JBL speakers moeten de deur uit (na jarenlang zeuren door mijn vrouw) en ik ben er nu uit dat het Sonos wordt. Nu heb ik alle informatie uitgebreid gelezen, reviews, forum etc. maar ik kom er niet helemaal uit wat ik voor mijn woonsituatie het beste kan aanschaffen. Hopelijk kunt u mij adviseren of in ieder geval wat tips geven. Ik wil in ieder geval het geluid van de tv versterken d.m.v. de playbar. Onze woonkamer heeft een L-vorm, ongeveer 9 meter lang en 3 meter breed in smalste deel van de L en 5 meter breed in het breedste deel van de L. De TV staat in de kleine hoek van de L. Ik wil sowieso een Sonos Bridge aanschaffen voor de verbinding met internet. Ik denk er over om 2 keer een Play 5 in de kamer te plaatsen of 2 keer een play 3. Daar ben ik nog niet uit. We houden er wel van de muziek zo af en toe wat harder te zetten. Ook over de aanschaf van de sub ben ik nog niet uit, ik kan moeilijk inschatten of deze voor ons meerwaarde heeft. Wat ik ook graag zou willen is om af en toe een speaker (play 3 of play 5) mee naar de tuin te nemen om buiten wat muziek te hebben. Wat we ook graag doen is het afspelen van muziek vanaf Ipad, Iphone en Android. We denken er over om Spotify of zoiets te gaan nemen. Wellicht dat we op termijn een speaker willen uitbreiden naar de slaapkamers van de kinderen. Kunt u mij op basis van deze informatie een advies/tip geven hoe ik e.e.a. het beste kan inrichten? Bedankt alvast voor uw info!

Groet Eric
Reply With Quote
Old Sep 8th, 2013, 12:33 PM
beynym beynym is offline
Member

Welkom op het forum, Eric66!

Quote:
Originally Posted by Eric66 View Post
Ik denk er over om 2 keer een Play 5 in de kamer te plaatsen of 2 keer een play 3.
Een Playbar functioneert optimaal met 2 Play:3's.

Quote:
Ik wil sowieso een Sonos Bridge aanschaffen voor de verbinding met internet.
Als geen enkele van de andere Sonos-componenten bedraad kan worden aangesloten op de router, dan is een Bridge inderdaad nodig.

Quote:
Ook over de aanschaf van de sub ben ik nog niet uit, ik kan moeilijk inschatten of deze voor ons meerwaarde heeft.
Gezien de inrichting van de ruimte en uw wensen, zou ik de aanschaf van de Sub voor het moment achterwege laten. Als de Playbar en de 2 Play:3's onvoldoende geluid geven (kan ik me eigenlijk niet goed voorstellen, maar dat moet u zelf beoordelen) kunt u altijd nog later een Sub aanschaffen.

Quote:
Wat ik ook graag zou willen is om af en toe een speaker (play 3 of play 5) mee naar de tuin te nemen om buiten wat muziek te hebben.
Dat kan, een Play:3 of Play:5 heeft alleen maar stroom nodig.

Quote:
Wat we ook graag doen is het afspelen van muziek vanaf Ipad, Iphone en Android. We denken er over om Spotify of zoiets te gaan nemen. Wellicht dat we op termijn een speaker willen uitbreiden naar de slaapkamers van de kinderen.
Ik adviseer om uw digitale muziek op een NAS te plaatsen, dan hoeft er geen PC aan te staan als er muziek speelt. Bediening kan dan vanaf iedere PC, ieder iDing of iedere Android-apparaat gebeuren. Uitbreiding kan altijd, maar ik adviseer om te beginnen met een Bridge (alleen als er geen andere component bedraad kan worden aangesloten), een Playbar en 2 x Play:3. Succes met de afweging!

To view links or images in signatures your post count must be 4 or greater. You currently have 0 posts.
2 x Bridge ● Connect + Quad 33-303 + 2 x B&W DM7 ● 2 x Play:1 ● Play:3 ● 2 x Play:5 ● 2TB Western Digital MyBookWorld NAS ● Controllers: iPad, iPad Mini, MacBook Air, Samsung Galaxy S2, Win7 64 PC, Win8 64 PC
Reply With Quote
Old Sep 9th, 2013, 12:24 AM
Eric66 Eric66 is offline
Member

Dank je wel beynym voor de snelle en uitgebreide reactie! Ik ga uit van jouw advies en ga binnenkort een leverancier in de regio Eindhoven opzoeken.
Reply With Quote
Old Sep 10th, 2013, 10:04 PM
limme limme is offline
Member

Default toevoeging SUB

Toch wil ik zeker de SUB aanraden. Zeer prijzig maar prijs meer dan waard. Denk er zeker aan om hem achteraf toe te voegen. Als je toch de bar + 2 play3 hebt, heb je een zeer goeie surround voor je TV en een volle bas voor heel de ruimte.

Ik heb thuis ook een langwerpige L-vormige woonkamer. Voor de TV-hoek heb ik gekozen voor de playbar en voor het andere deel één play5.
+ nog een mobiele play5 voor buiten, slaapkamer, garage.
Reply With Quote
Old Sep 11th, 2013, 11:12 AM
Eric66 Eric66 is offline
Member

Dank je wel limme voor je advies!
Reply With Quote
Old Sep 11th, 2013, 11:30 AM
Eric66 Eric66 is offline
Member

Weet iemand misschien of er Sonos leveranciers zijn die de mogelijkheid bieden verschillende componenten thuis te testen?
Reply With Quote
Old Sep 11th, 2013, 11:47 AM
beynym beynym is offline
Member

Quote:
Weet iemand misschien of er Sonos leveranciers zijn die de mogelijkheid bieden verschillende componenten thuis te testen?
Dat kan, want Sonos kent een 30 dagen omruilgarantie. Ben je na aanschaf niet tevreden, dan kun je het terugzenden en dan krijg je je geld terug. Zie hier.

To view links or images in signatures your post count must be 4 or greater. You currently have 0 posts.
2 x Bridge ● Connect + Quad 33-303 + 2 x B&W DM7 ● 2 x Play:1 ● Play:3 ● 2 x Play:5 ● 2TB Western Digital MyBookWorld NAS ● Controllers: iPad, iPad Mini, MacBook Air, Samsung Galaxy S2, Win7 64 PC, Win8 64 PC

Last edited by beynym; Sep 11th, 2013 at 10:24 PM.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules