|
|
|||
|
|||
|
Geachte Davey400,
Naar mijn mening wordt de integriteit van dit forum aangetast door uw twee posts. Het is fijn dat u sorry zegt, maar vervolgens gaat u opnieuw in de fout door (schijnbaar) persoonlijke gegevens op te sommen. Dat u op Google mensen natrekt, mag u zelf weten maar die privé-informatie hoeft dan vervolgens niet te worden gedeeld met de lezers van dit forum. Bovendien, zoals u zegt, is het niet gezegd dat de Google vondst over deze member gaat. En een member die iets op een forum post, lijkt mij sowieso niet fictief. Als jullie, Beynym en Davey400 twijfels hebben over de oprechte bedoelingen van Muld1529, dan zou het netter zijn om hem hier persoonlijk op aan te spreken. Kortom, ik pleit ervoor om de posts met mogelijke privé informatie te verwijderen. |
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
Om verdere onduidelijkheden te vermijden heb ik de (publiek beschikbare) playlists van Muld1529 verwijderd uit mijn posts. Dave |
|
|
||||
|
||||
|
Als moderator zal ik ook nog even mijn mening hierover geven. Naar mijn mening zijn gegevens die niet tot een persoon herleidbaar zijn, maar slechts tot een nickname geen persoonlijke gegevens die ik hier meteen zou verwijderen.
Waar ik echter wel moeite mee heb, is wanneer discussies in het "ad hominem" afglijden, waar op de man gespeeld wordt ipv met zakelijke argumenten. Nu heeft Davey400 geprobeerd juist zo'n Ad hominem te ontkrachten, dus daar til ik niet zo zwaar aan. Ik zie echter wel scenarios waar ik zeer zeker dit soort data zou verwijderen, namelijk dan als allerlei gegoogle erbij gehaald gaat worden om op de man te spelen. De post van Benym gaat dus een beetje in de richting ad hominem, maar gaat naar mijn mening ook niet erg over de schreef. Het komt nu eenmaal voor dat mensen anoniem wel eens "trollen" op een forum. Benym spreekt het op een manier aan, die open is voor discussie (wat Davey400 ook oppakt). Ik zelf heb echter niet gedacht dat Muld1529 niet echt is. Als ik trouwens een vermoeden van trollen heb, kan ik als mod het mail-adres en de IPs van de mensen natrekken, en zo een wat beter idee krijgen of het echt zo is. Desnoods kan Sonos ook natrekken of het mail-adres ook op een systeem geregistreerd is. Dus als iemand wat vermoedt, dan stuur me een PM (of klik het gevarenbordje bij de post), en ik doe mijn best. Bij Muld1529 heb ik niets nagetrokken, omdat het naar mijn mening echte problemen zijn die hij hier opschrijft. Dat hij de gegeven tips niet helemaal aangenomen heeft kan gebeuren. Sonos probeert juist digitale muzieksystemen aan mensen te verkopen die geen verstand van computers en netwerken hebben, dus daar moet je op dit forum altijd rekening mee houden.
|
|||
|
|||
|
Even een update,
Ondanks intensieve input van sonos en alle goede bedoelingen helaas nog alstijd niet opgelost. Inmiddels alweer een nieuwe modem van kpn, nu vdsl en een hoog abo Niet opgelost, integendeel nu vallen ook de zenders die voorheen probleemloos waren om de haverklap weg, en dan ook helemaal weg, dat kun je geen haperen meer noemen. Vandaag is mijn verjaardag, mijn vriendin had een nieuwe play5 voor mij besteld, ik heb deze zodra ik dat hoorde gecancelled, Eerst wil ik de problemen oplossen voordat ik het drama alleen maar groter maak. Goede raad is duur, maar een oplossing lijkt vooralsnog niet in zicht. Wellicht weg bij kpn en over naar ziggo of zo? Iemand ervaringen met kpn en eventueel slechte instabiele internet van hen?? Ik zou dit graagvernemen.. Groet Hugo |
|
|
|||
|
|||
|
In ons oude huis had ik ADSL van KPN. Door de afstand tot de centrale had ik een downloadsnelheid van zo'n 2,5Mbit. Ondanks dat nooit problemen met streams gehad.
In het huidige huis VDSL van XS4ALL, voorzover ik weet gaat dat ook over de KPN lijnen. Ook hier geen probleem. Schiet jij niet zo heel veel mee op, maar om in ieder geval aan te geven dat er geen structureel probleem is in de combinatie Sonos/KPN ADSL of VDSL. Succes! Dave p.s: gefeliciteerd!
Last edited by davey400; Aug 15th, 2012 at 04:26 AM. Reason: Felicitaties |
|
|
|||
|
|||
|
Nou iig goed om te weten dat het wel probleemloos kan met kpn
Sonos wil dat we bij kpnin overleg gaan met 2de lijns support maar die doen dat niet, zij geven alleen support op problemen met verbindingen met een pc of laptop maar niet met streamen van muziek, Lekkere service, sonos denkt dat de stream een ontzettende omweg moet maken doordat kpn deze re-route?? Door middel van pingen en dergelijke hebben ze dit uitgevogeld, jammer dat kpn er verder niets mee wil doen. Dan maar naar ziggo, jammer want ik zit altijd al bij kpn, Dank voor de felicitatie! |
|
|
|||
|
|||
|
Welke radiozenders luister je zoal? Er zit namelijk een bug in de radiostreams van de publieke omroep, deze gaan inderdaad stotteren, daar had ik ook last van. Oplossing: Voeg de radiostreams handmatig toe.
- ga naar beheren > voeg radiostream toe - Vul URL (hier te vinden: radiostreams NPO ) en een naam in. - de toegevoegde stations verschijnen in radio > favorieten Bij mij was het probleem nu opgelost. Sonos haalt nu de streams rechtstreeks bij de npo vandaan in plaats van Tune-in. |
|
|
|||
|
|||
|
Nou, we hebben met een vriendind die 200 km hiervandaan woont bij wijze van test gelojktijdig dezelfde zender gestreamt, telkens als hier hapering of wegval plaatsvindt dan idem bij haar
En wij maar nieuwe spullen kopen en hogere abo's afsluiten terwijle het helemaal net aan ons spul ligt. Men doet bij sonos nog altijd alsof wij zo ongeveer de enige zijn die dit probleem ondervinden Ik ken 3 personen die sonos gebruiken incl wijzelf en bij alledrie de systemen exact hetzelfde probleem. Ik trek mijn conclusie, uitbreiding gaat hier niet plaatsvinden en ik word langzaamaan weer blij met al mijn loze leidingen om een systeem door huis aan te leggen, stuk duurder maar niet dit gezever. Einde van dit slepend drama. Nu een ad op marktplaats, De groeten |
|
|
|||
|
|||
|
En je hebt mijn oplossing geprobeerd? Bij mij hapert er sindsdien nooit meer iets.
|
|
|
|||
|
|||
|
Same here.
Aangezien het in de omschrijving bij twee personen op grote afstand van elkaar gelijktijdig verkeerd gaat denk ik ook dat het aan de gebruikte stream ligt. (En tuurlijk is de factor Sonos niet uit te schakelen; wellicht zou bijv. een buffer van enkele minuten bij probleemzenders alle problemen wel oplossen; Het blijft echter altijd zo dat iets wat niet op de stream gezet wordt ook niet afgespeeld kan worden, dus zelfs een dergelijk grote buffer zou niet alles ondervangen.) |
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|