Go Back   Sonos Forums > Nederlands Sonos Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old Jun 13th, 2012, 10:35 AM
Muld1529 Muld1529 is offline
Member

O jaa, rebooten zonder deze player had ik iid ook al eens gedaan,
Vlgs mij hebben we echt alles wat je maar kunt bedenken al getest,
Van nieuwe utp kabels tot verwijderen van muziekindex en weer terugzetten tot nieuwe kanalen van plaats wisselen van players, zonebridge van plek veranderd, zonlayer als bridge, ................
Reply With Quote
Old Jun 16th, 2012, 01:51 AM
Member

helaas, zo mogelijk nog slechter dan voorheen.
nu zit sonos rechtstreeks op de kpn modem die daar volledig voor geschikt is vlgs sonos.
verder even niks ingeprikt of aangemeld, alleen even sonos.
maar het is echt slecht. baal er gruwelijk van, nu weet niemand nog iets te bedenken, kpn niet sonos niet en ik zeker niet.
alles lijkt in orde, doorgifte, kanalen, verbindingen etc etc ip adressen zijn prima
maar toch valt de radio constant weg,
ik ga het maar opgeven en bied bij deze te koop aan:
sonos systeem, 4xplay5, 1 x connect amp en 1x zonebridge, tegen elk aannemelijk bod!!
ga ik wel iets kopen waar ik wat aan heb,
ik wil gewoon muziek luisteren en er geen levenstaak van maken.
Reply With Quote
Old Jun 16th, 2012, 04:54 AM
beynym beynym is offline
Member

Quote:
Originally Posted by Muld1529 View Post
helaas, zo mogelijk nog slechter dan voorheen.
nu zit sonos rechtstreeks op de kpn modem die daar volledig voor geschikt is vlgs sonos.
Zat voordien Sonos dan niet 'rechtstreeks' (wat bedoel je daar overigens precies mee?) op het modem aangesloten?

Quote:
maar het is echt slecht. baal er gruwelijk van, nu weet niemand nog iets te bedenken, kpn niet sonos niet en ik zeker niet.
Ik begrijp het niet: wat is er nu slecht? Kun je wel muziek van je PC of van een NAS afspelen? Of bedoel je dat de radio-ontvangst niet goed gaat?

Quote:
alles lijkt in orde, doorgifte, kanalen, verbindingen etc etc ip adressen zijn prima
maar toch valt de radio constant weg,
Eerder heb je geschreven dat Deezer wel goed doorkomt. Dat betekent dus dat Sonos het radiosignaal wel goed doorgeeft. Ik heb je toen gevraagd naar de instellingen van je modem en je firewall. Heb je dat besproken met Sonos en/of KPN? Zo ja, wat kwam daaruit?

Quote:
ik ga het maar opgeven en bied bij deze te koop aan:
sonos systeem, 4xplay5, 1 x connect amp en 1x zonebridge, tegen elk aannemelijk bod!!
ga ik wel iets kopen waar ik wat aan heb,
ik wil gewoon muziek luisteren en er geen levenstaak van maken.
Ik kan begrijpen dat je pessimistisch bent, maar ik zou het niet opgeven zo lang je niet alles hebt onderzocht / laten onderzoeken. De Sonos-helpdesk is bereid om ver te gaan, zo is de ervaring.
Reply With Quote
Old Jun 16th, 2012, 12:09 PM
rrjobse rrjobse is offline
Member

Voor een hele scherpe prijs wil ik het wel overnemen.
Guest room: PLAYBAR
Meter cupboard: BRIDGE
Controlled by: CONTROL + iPad + iPhone
Reply With Quote
Old Jun 16th, 2012, 02:35 PM
keeszondag keeszondag is offline
Member

Heb je ooit geprobeerd een network matrix te maken via de diagnostics? Dat zou je moeten tonen waar eventueel de problemen binnen het netwerk zitten.
Reply With Quote
Old Jun 17th, 2012, 12:42 AM
beynym beynym is offline
Member

Ik begin een vreemd gevoel te krijgen bij de posts van Muld1529. Anderen en ik hebben vragen gesteld waarop geen antwoord komt. Het enige dat hij zegt en herhaalt is dat Sonos niet werkt, terwijl er enige inconsistentie in zijn beweringen kan worden opgemerkt. Net alsof hij geen oplossingen wenst. Hij lijkt me iemand die Sonos in een zwart daglicht wil stellen, of misschien heeft hij andere motieven. Ik zal niet meer op hem reageren, totdat hij er blijk van geeft onze hulp serieus te willen nemen.
Reply With Quote
Old Jun 19th, 2012, 01:33 AM
davey400 davey400 is offline
Member

Volgens last.fm bestaat Muld1529 wel degelijk; en gebruikt hij Sonos actief voor met name Aupeo! streams.

Last edited by davey400; Jun 22nd, 2012 at 03:58 AM. Reason: Persoonlijke info Muld1529 verwijderd.
Reply With Quote
Old Jun 20th, 2012, 02:55 AM
Member

wil toch even reageren op de beweringen dat ik geen oplossing wil:

ik ben hier nu ruim een jaar mee bezig, ben totaal niet kundig op dit gebied en wens dit ook niet te zijn of te worden.
dus al de goedbedoelde tests en dergelijke zijn ten eerste in afgelopen jaar allemaal meerdere malen doorlopen en er zijn er ook een aantal bij waar ik van denk, waar heb je het over! ik ben slechts een muziekliefhebber en geen techneut.
inmiddels heeft kpn weer een reset gedaan en moeten we een week afwachten omdat de nieuwe modem in deze week het plafond aan het opzoeken is qua snelheid.
ook heeft inmiddels naar aanleiding van dit forumitem een seniorhelpdeskmederwerker zich gemeld en daar ga ik mee in contact.
wel een beetje vreemd om te beweren dat iemand die voor een bak geld een compleet systeem door zijn hele woning heeft geen oplossing wil,
wat ik wil is muziek luisteren, meer niet.
Reply With Quote
Old Jun 20th, 2012, 02:58 AM
Member

dan over het luisteren naar last.fm

ten eerste; als ik hier al naar zou luisteren hoe kan jij dit dan zien??
ten tweede; ik luister hier helemaal niet naar zover ik weet!
wanneer luister je naar last.fm??
is dat een service in sonos???
ik ben me echt niet bewust dat ik hier muziek van stream!
als dat ik doe is radio luisteren, muziek van nas streamen en af en toe deezer.
Reply With Quote
Old Jun 21st, 2012, 01:50 PM
davey400 davey400 is offline
Member

Quote:
dan over het luisteren naar last.fm

ten eerste; als ik hier al naar zou luisteren hoe kan jij dit dan zien??
Sorry,
het was niet vervelend bedoeld, maar vooral om aan te geven dat je niet zomaar een fictief persoon bent.
Een simpele Google naar Muld1529, gaf bovenaan bij mij de link naar last.fm zoals je hem in dat bericht ziet.

Het is natuurlijk geen feit dat jij dat ook zou zijn, maar er is in ieder geval iemand onder deze naam die bij last.fm wel degelijk de door hem gespeelde muziek registreerd, gespeeld door een Sonos systeem.

Aan de laatste muziek die daar vanavond geregistreerd is kun je inderdaad zien dat dit via Aupeo! gebeurt.

Nogmaals; ik doe dit niet met kwade bedoelingen, maar meer als teken dat je niet fictief bent, en deze informatie ook daadwerkelijk publiek beschikbaar is.
Mocht je dit overigens niet prettig vinden om privacy-technische redenen, laat het dan even aan mij of de moderators weten, dan zal ik mijn posts (of kunnen zij deze) aanpassen om de informatie weer weg te halen!

Last edited by davey400; Jun 22nd, 2012 at 03:59 AM. Reason: Persoonlijke info Muld1529 verwijderd.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules