Go Back   Sonos Forums > Nederlands Sonos Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old Mar 24th, 2012, 02:15 AM
orenov orenov is offline
Member

Default Zorgen om levensduur Sonos

Ik ben tevreden met het geluid van Sonos, de vormgeving, de service, kortom het ‘idee’ Sonos…
Maar ik heb wel zorgen over de levensduur van de componenten. In mei 2011 kocht ik mijn Sonos onderdelen. Eén Play:5 was al direct defect en is geruild. In november kreeg de touchscreen van de Control kuren en is eveneens geruild. Nu, vier maanden later, hetzelfde probleem met de Control. De RMA procedure is alweer in gang.

Mijn zorg is natuurlijk wat er gebeurt als in mei de garantietermijn vervalt. Ik mag toch verwachten dat de levensduur van de apparatuur aanzienlijk langer is dan een jaar?

Ik zou graag wat dit betreft de ervaringen horen van andere Sonos gebruikers.
Reply With Quote
Old Mar 24th, 2012, 04:46 AM
sjimmy sjimmy is offline
Member

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn cr-200. De service is idd super, daar ligt het niet aan.
Ze kunnen helaas niet je gevoel van een ondegelijk product vervangen.

Het schijnt overigens dat enkele mensen al 3-4 keer de cr-200 hebben moeten laten vervangen.

Ik persoonlijk zal nooit meer een afstandsbediening kopen van Sonos, maar dat hoeft gelukkig ook niet meer dankzij de goeie apps
Reply With Quote
Old Mar 28th, 2012, 09:48 AM
hifivogel hifivogel is offline
Member

De garantie gaat elke keer opnieuw in zodra je via een RMA een nieuw onderdeel hebt ontvangen. Ik vind dit nog steeds een super gebaar.
Reply With Quote
Old Mar 29th, 2012, 10:52 AM
orenov orenov is offline
Member

Sonos meldt dat voor het vervangend toestel de garantie wordt verlengd met drie maanden. Bovendien dat ze bij problemen (daarna?) de zaak opnieuw zullen bezien.
Kortom, ik vertrouw er maar op dat de garantie inderdaad super blijft...
Reply With Quote
Old Apr 28th, 2012, 04:56 AM
Petertje Petertje is offline
Member

Net mijn 3e controller gehaald. Binnen 1 jaar bij 2 controllers geen goed werkend touchscreen. Gelukkig kreeg ik van de winkelier 2x een nieuwe mee.

Last edited by Petertje; Apr 28th, 2012 at 06:54 AM.
Reply With Quote
Old Jun 1st, 2012, 07:49 AM
Rtuin Rtuin is offline
Member

Default Kapotte connect

Ook bij mij een sterk tegenvallende levensduur van mijn ZP90 (connect). Gekocht in november 2010. Stuk in april 2012. Maakt geen verbinding meer, witte statuslamp blijft knipperen en de netwerklampjes blijven actief, zelfs bij ontkoppelde netwerkkabel.

Sonos support gebeld en zij willen een vervangende unit sturen, maar dan toch eerst even 118 euro afrekenen ivm afgelopen garantie. Heb nog twee andere sonoscomponenten staan en wilde uitbreiden. Ben nu toch sterk aan het twijfelen of ik hier nog in moet investeren.

Was erg tevreden over het systeem toen het nog werkte en heb het tot nu toe iedereen van harte aanbevolen.

Maar vanwege de relatief hoge prijs, verwachtte ik ook een hoge kwaliteit. Die lijkt niet te worden waargemaakt.
Reply With Quote
Old Jun 1st, 2012, 11:25 PM
orenov orenov is offline
Member

Volgens mij mag u verwachten dat dit product langer meegaat dan 17 maanden en kunt u bezwaar maken bij Sonos. Nederland heeft de Europese richtlijn van minimaal twee jaar garantie weliswaar niet overgenomen, maar In de Nederlandse wet staat wel dat een product 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. U kunt de verkoper dus zelfs na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
Naar mijn mening heeft Sonos u een ondeugdelijk product geleverd. Meer informatie op Consuwijzer, ook staan daar voorbeeldbrieven om bezwaar te maken. Krijgt u geen bevredigend antwoord, dan kunt u naar de geschillencommissie.
Reply With Quote
Old Jun 27th, 2012, 05:59 AM
Devet Devet is offline
Member

Thumbs down Tegenvallende levensduur en service

Was ook een tevreden gebruiker, maar nu teleurgesteld. Bij mij ging de bridge na 1,5 jaar kapot. De helpdesk wilde niets doen ivm eind van de garantie. Ik ben toen terug gegaan naar de winkel waar ik hem heb gekocht. Deze winkel was inmiddels overgenomen door BCC. Zij geven 2 jaar garantie en hebben de bridge naar Sonos opgestuurd. Dit duurde zo lang dat ik bij Bol.com maar een nieuwe heb besteld. Na 3 maanden vonden ze het bij BCC ook te lang duren. Ze hadden nog steeds geen reactie van Sonos gekregen. Ik heb toen van BCC een nieuw exemplaar gekregen. Deze kon ik jammer genoeg niet voor een tegoedbon ruilen. Dus ik heb nog een nieuwe extra bridge in de doos liggen. Gezien de verwachte levensduur bewaar ik hem maar...

Last edited by Devet; Jun 27th, 2012 at 09:25 AM.
Reply With Quote
Old Aug 15th, 2012, 10:36 AM
orenov orenov is offline
Member

Inmiddels is mijn derde vervangende Control ook alweer defect en heb ik de vierde in gebruik genomen. Ben benieuwd hoelang deze meegaat...
Reply With Quote
Old Aug 31st, 2012, 02:30 AM
dirtreverse dirtreverse is offline
Member

Mijn ZP-90 is volgens mij kapot gegaan... hij geeft aan 1 kant nog maar half volume. (de balance staat gewoon in het midden) En het geluid distort erg snel als ik hem op normaal volume zet. Zal er wel mee te maken hebben. Iets in de interne amp is niet goed, vrees ik.
Kan hem op de versterker wel terug balance'n, maar dan moet hij zo hard gezet worden dat het erg ruist.

Heb net wat checks gedaan en het lijkt toch echt de Sonos te zijn die niet meer goed fuctioneert.

Bij mij moet je niet aankomen met ondeugdelijk spul, daar ben ik helemaal niet van. De wegwerpcultuur van nu vind ik verschrikkelijk, en bedrijven die daar gewoon in meegaan idem dito.
Dan is het einde verhaal. We hebben het spul bijna 2 jaar, dus buiten garantie.

En eigenlijk gebruiken we Sonos nog bijna alleen maar om Spotify mee te streamen, lokale muziek wordt nauwelijks nog gedraaid. En daar bestaan goedkopere oplossingen voor. Misschien komt er binnenkort een Spotify app op de Philips Net TV gedeelte. Of wordt het makkelijker via PS3. Het is ook eigenlijk te gek voor woorden, zoveel verschillende apparaten die het technisch moeten kunnen (met wifi, cpu en audio uit) staan er al in de buurt van m'n versterker. En tot die tijd sluit ik m'n telefoon wel aan met Spotify app. Sowieso fijner om direct in Spotify te zitten.

Dus waarschijnlijk gaat de Sonos zooi binnenkort de deur uit.
We hadden toch nog maar 1 "zone". Wie moet er nog zo'n Bridge-ding hebben

Wel erg jammer en zuur.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules